Nowa Toyota Yaris GRMN

Te cztery litery na klapie tylnej, GRMN, oznaczają „Gazoo Racing nastrojony przez Meister of Nürburgring” i wskazują, gdzie Yaris został częściowo opracowany. Wskazuje także na oferowane możliwości, może bardziej subtelne niż jaskrawe naklejki, 17-calowe czarne koła BBS i skrzydło.

Toyota zanurza teraz swój palec w wodnistym basenie rynku gorących włazów, a cena częściowo tłumaczy się ograniczoną produkcją 400 jednostek dla Europy.

Spec jest również uroczo indywidualny. W świecie turbodoładowanych gorących klap, silnik o pojemności 1,8 litra z doładowaniem czterocylindrowym udowadnia, że ​​Toyota wciąż chce robić wszystko po swojemu. Wytwarza on zdrowe momenty obrotowe 209 KM i 250 Nm, które są wysyłane na przednie koła poprzez sześciobiegową ręczną skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen.

Podwozie zostało zmodyfikowane, aby poradzić sobie z mocą, ze wzmocnieniem do konstrukcji i stabilniejszym zawieszeniem obniżonym o 24 mm w celu zmniejszenia środka ciężkości za pomocą specjalnie zaprojektowanych amortyzatorów Sachs. Duże, czterotłoczkowe zaciski hamulca przedniego mocują rowki i wentylowane tarcze.

Rezultatem jest samochód, który jeździ bardzo słodko po wyboistych, gnarly, krętych brytyjskich drogach. Podczas gdy silniki konkurentów dostarczają swoją moc w turbodoładowanej bryle w dolnym i środkowym biegu rewersu, silnik doładowany Yaris zmusza cię do trzymania przepustnicy, ponieważ swobodny ruch i przyspieszenie w kierunku górnego końca jest dość uzależniające. Ten 250Nm jest dostarczany stosunkowo wysoko na 4800 obr./min, ale praca z sześciobiegową skrzynią biegów o krótkim rzucie nie jest trudna, a przy gardłowym growlu z wydechu natura ekstrawertyków GRMN jest oczywista.

Silna trakcja, wspomagana przez dyferencjał i silnik liniowy, nie przytłaczając przednich opon jak samochód turbo, oznacza, że ​​sprint 0-62 mil na godzinę jest wysyłany w 6,4 sekundy. Maksymalna prędkość to elektronicznie ograniczona prędkość 143 km / h.
Naprawdę czujesz, że różnica działa na drodze z zakrętów, a dzięki tym modom do podwozia możesz nosić przy sobie poważną prędkość. Mimo, że GRMN skupia się na szybkim jeździe, tłumienie zapewnia wysoki poziom komfortu, a także dużą zgodność w górnej części podróży zawieszenia.

Podczas cięższej pracy podwozia oferuje on dobry poziom wsparcia, ale zabrakło mu zdolności na najgorszych drogach z większą prędkością, uderzając w jego postoje. Jest to jednak tylko na skraju koperty Yarisa; przez resztę czasu jest wciągająca (wspomagana przez ładnie wyważony układ kierowniczy i nową kierownicę GT86), a wszystkie elementy łączą się, aby zapewnić spójny pakiet, który jest naprawdę przyjemny.

Jest mniej imponujący, jeśli chodzi o resztę rzeczy, które musi zrobić gorący właz. 286-litrowy bagażnik jest przeciętny, tylny jest ciasny, siedzisz zbyt wysoko w fotelach kubełkowych, a jakość materiału i informacje o rozrywce są najlepsze w tej klasie. Ale inżynieria tutaj powinna być chwalona, ​​ponieważ pokazuje, że Toyota jest poważna. Mamy nadzieję, że ten powrót do klasy kompaktowych hot hatch zapewnia niedrogie szybkie Yaris w przyszłości.