Volkswagen Tiguan Allspace, Kia Sorento oraz Skoda Kodiaq

VW ma nadzieję wywrzeć duży wpływ na siedmiomiejscowy rynek SUV z Tiguan Allspace. Testujemy go przeciwko Kia Sorento i Skoda Kodiaq
W miarę jak SUV-y kontynuują sprzedaż konwencjonalnych samochodów, rodziny udają się do siedmiomiejscowych wersji, aby zabezpieczyć funkcjonalność MPV bez rezygnowania ze stylu.

Volkswagen jest po części tego lukratywnego rynku i zwrócił się do swojej wszechstronnej platformy MQB, aby stworzyć nowy Tiguan Allspace. Jest to siedmioosobowa wersja marki Tiguan 4×4, ale ta klasa samochodów jest daleka od nowego trendu.

Kolejną marką, która przez jakiś czas zaorała tę bruzdę, jest Kia z Sorento. To były ulubieniec Auto Express, ale kilka lat po premierze i wraz z pojawieniem się nowszych modeli, spadł nieznacznie w rankingu.

Jednak ostatnio Sorento został zaktualizowany, z nowym poziomem wykończenia GT-Line i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, którą testujemy tutaj. Ale te dwa modele będą musiały odeprzeć wyzwanie naszego aktualnego siedmioosobowego siodlarskiego mistrza SUV, Skoda Kodiaq.

Oferuje wartość, praktyczność, przyzwoitą wydajność i wydajność, więc jego nowi rywale będą oceniani według tych samych trudnych kryteriów. Który wychodzi na wierzch?

Volkswagen Tiguan Allspace

Popularność SUV-ów nie wykazuje oznak zaniku, więc Volkswagen opracował siedmiomiejscowy Tiguan Allspace, aby wypełnić lukę w swoim zasięgu. Tutaj testujemy mocniejszy 2.0 TDI 4MOTION DSG SEL, który jest najdroższym samochodem naszego trio na 37 730 £.

Adaptacyjne amortyzatory nie są koniecznością, ale zdecydowanie byśmy je rozważyły, ponieważ dają Allspace o wiele szersze okno operacyjne niż standardowe. Rozumiemy przez to, że pozostawilibyśmy je w trybie Komfort przez 99 procent czasu. Trochę nierówności Tiguan na gorszych nawierzchniach są zmniejszone, a to sprawia, że ​​samochód jest bardziej wyrozumiały i wygodny w podróży.

Nie wpływa to również na zwinność. W rzeczywistości VW jest lepszy w tym ustawieniu dzięki zawieszeniu w zawieszeniu. Możesz zmniejszyć przechyły i zwiększyć sztywność podwozia, wybierając opcję Sport, ale gdy przepustnica jest trochę ostrzejsza, a układ napędowy bardziej wyszukuje obroty i utrzymuje bieg, układ kierowniczy nie jest dokładnie komunikatywny w żadnym z trybów.

Dlatego najlepiej zostawić go w Comfort i poczynić postęp przy użyciu odpowiedniego momentu obrotowego. 2.0 TDI działa głośno, ale także silniki innych samochodów, ale przynajmniej oferuje przyzwoite poke. Na torze Allspace przyspieszył od 0 do 60 mil na godzinę mniej niż Skoda, w 8,4 sekundy. W efekcie pasowało to również do sprzętu, z niewielkimi różnicami pomiędzy ich osiągami, które są trudne do uchwycenia.

W przypadku SUV-a rodzinnego jest więcej niż wystarczająca wydajność, a dzięki siedmiostopniowej skrzyni DSG jest to dość względnie dobre. Ale to komfort tych amortyzatorów, zwłaszcza na autostradzie, sprawia, że ​​jest to solidny wysiłek na siedmioosobowym rodzinnym SUV-ie VW.

Notatki testerów: „Jeśli nie ma potrzeby używania napędu na cztery koła, dostępna jest wersja 2.0 TDI 150 Tiguan Allspace z napędem na przednie koła i skrzynią DSG, dzięki której można zaoszczędzić około 3000 funtów na obu poziomach wyposażenia w zakresie. ”

Kia Sorento
Od dawna ulubiony samochód Auto Expresss, Kia Sorento nie jest już nowym dzieckiem na siedmioosobowym SUV-bloku, więc koreańska marka ma nadzieję, że ten zaktualizowany model – przetestowany tutaj w nowym wykończeniu GT-Line i nowym ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów – może obalić Kodiaq.

Odpowiedź jest mieszana. Nie ma wątpliwości, że przy wyższych prędkościach dwa kolejne przełożenia w skrzyni biegów w porównaniu z poprzednikiem oznaczają, że jest to cichszy krążownik. Ale postaw stopę, a silnik wokalny jest trudny do zignorowania; VW cierpi na podobny problem.

Jest dużo momentu obrotowego z większej jednostki 2,2, z szczytem 441 Nm z zaledwie 1750 rpm. Jednak Kali ma 1953 kg więcej masy do przesunięcia, więc wydajność była najbardziej powolna w teście; przyspieszenie z 0 do 60 mph wymagało 9,6 sekundy. Czuje się też ciężko, ale przy większej liczbie przełożeń Sorento wyprzedził obu rywali VW Group. Drugi z 10,6 sekundy z 50 do 70 mil / siódmego był punktem kulminacyjnym w porównaniu z odpowiednimi wysiłkami VW i Skody wynoszącymi 17,9 i 18,0 sekundy w tym teście.

Podczas gdy nowa skrzynia biegów przesuwa się płynnie, nie może się równać z prędkością jednostek DSG swoich rywali. Jest to frustrujące, jeśli potrzebujesz dawki przyspieszenia, ponieważ pudło zabiera trochę czasu, co opóźnia działanie. Nie ma sensu używać łyżek zmiany biegów, które są specyficzne dla GT-Line i GT-Line S, ponieważ skrzynia biegów wciąż wydaje się letargiczna. Jazda jest równie spokojna, ale bardziej mile widziana. Dzięki swojej masie, Sorento wygładza mniej postrzępione powierzchnie drogi, co oznacza, że ​​postęp jest spokojny.

Jeszcze ostrzejsze uderzenia powodują, że te 19-calowe koła uderzają, gdy Kia traci kontrolę nad masą nieresorowaną. Oczywiste jest, że w centrum uwagi leży skupienie się we względnym komforcie.

Notatki testerów: „Podobnie jak w przypadku VW i Skody, Kia ma wybieralne tryby jazdy. Jednak th